Szanowni Klienci
Przypominamy o remoncie zaczepów oraz pasów przed sezonem.
W okresie wiosenno-letnim czas remontu może być znacznie wydłużony.
Adresy przyjmowania pasów i zaczepów do remontu:
Ceny remontów obowiązujące w roku 2023
Szanowni Klienci
Przypominamy o remoncie zaczepów oraz pasów przed sezonem.
W okresie wiosenno-letnim czas remontu może być znacznie wydłużony.
Adresy przyjmowania pasów i zaczepów do remontu:
Ceny remontów obowiązujące w sezonie zima-wiosna (do 30.06.2021)
INFORMACJA O WYNIKU POSTĘPOWANIA OFERTOWEGO Z DNIA 20.05.2019r.
Zakład Szybowcowy "JEŻÓW" Henryk Mynarski informuje, że w wyniku przeprowadzenia postępowania ofertowego dot. projektu:
Projekt nowego kadłuba dla szybowca akrobacyjnego z zespołem napędowym FES.dokonał wyboru oferty Politechniki Warszawskiej-Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa - Instytutu Techniki Lotniczej i Mechaniki Stosowanej z siedzibą w Warszawie
INFORMACJA O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA Z DN. 06.05.2019
Zakład Szybowcowy „JEŻÓW” Henryk Mynarski zaprasza do składania ofert na wykonanie usługi dotyczącej wprowadzenia nowego produktu:
Projekt nowego kadłuba dla szybowca akrobacyjnego z zespołem napędowym FES.Głównym przedmiotem wykonywanej usługi będzie:
Informacja o remontach zaczepów SZD III oraz pasów pilota J5
Zakład Szybowcowy „JEŻÓW” Henryk Mynarski zaprasza do składania ofert na wykonanie usługi dotyczącej wprowadzenia nowego produktu – szybowca z elektrycznym zespołem napędowych o roboczej nazwie: PW-6AM.
Głównym przedmiotem wykonywanej usługi będzie: opracowanie projektu wstępnego i technicznego wspomnianego szybowca oraz opracowanie dokumentacji konstrukcyjno-technologiczną na poziomie prototypu. Przeprowadzenie badań doświadczalnych wytrzymałościowo-sztywnościowych wybranych elementów i podzespołów kadłuba i usterzenia poziomego.
Ofertę należy dostarczyć do siedziby Zamawiającego na adres Zakłady Szybowcowe „JEŻÓW” Henryk Mynarski ul. Długa 93, 58-521 Jeżów Sudecki lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: hmynarski@szdjezow.com.pl do końca dnia 15.07.2018 r.
Zapytanie ofertoweSzanowni Państwo !
W związku z koniecznością zapewnienia obsługi biuletynowej dla szybowców, których właścicielem Świadectw Typu jest Zakład Szybowcowy "JEŻÓW", prosimy zainteresowanych o zgłaszanie typów szybowców, które mają być objęte umową, dotyczącą dystrybucji biuletynów. TABELKA
Dane prosimy przesyłać na adres:
Zakład Szybowcowy "JEŻÓW"
ul. Cieszyńska 321,
43-300 Bielsko - Biała
Wszystkie biuletyny przejęte przez Zakład Szybowcowy "JEŻÓW" są dostępne tylko w siedzibach firmy. Istnieje możliwość przesłania ich duplikatów w cenie 20 zł + vat na koszt zamawiającego.
Stanowisko ZSJ w sprawie napraw głównych zaczepów typu SZD-III-A-56 oraz pasów pilota typu SZD-CT.J5.00.00.
Stwierdzone ostatnio przypadki zabudowy na szybowcach pasów pilota oraz zaczepów, po wykonanej "regeneracji" w innych niż ZSJ punktach serwisowych, stwarzają zagrożenie dla użytkowników szybowców .
ZSJ nie ponosi żadnej odpowiedzialności za przeglądy główne pasów pilota typu J5.00.00 oraz zaczepów typu SZD-III-A-56 wykonywane przez firmy nieposiadające upoważnień wydanych przez właściciela Certyfikatu Typu szybowców, na których są zabudowane.
Informujemy, że w obecnej chwili żadna organizacja obsługowa ani produkcyjna nie posiada niezbędnych upoważnień wydanych przez ZSJ.
Wszystkie naprawy główne po 1000 h lotu (pracy) lub 6 latach eksploatacji na zaczepach szybowcowych zgodnie z biuletynem Nr BE-002/SZD-III,A-56/97 oraz naprawy główne pasów pilota po 15 latach eksploatacji lub wcześniejszym zużyciu zgodnie z biuletynem Nr BE-006/93/J5.00.00 należy zlecać wyłącznie Zakładowi Szybowcowemu "Jeżów".
Zajmujemy się utrzymaniem zdatności do lotu szybowców, będących w eksploatacji w kraju i za granicą.
Wychodząc naprzeciwko oczekiwaniom naszych Klientów, uruchamiamy od czerwca kredyt promocyjny 50/50 na zakup nowego szybowca PW-6U. 50% płatne przy zakupie, a drugie 50% za rok, bez dodatkowych opłat i bez odsetek.
2013-01-04 World Class Sailplanes Dead?
2013-01-04 IS-A Salamandra v2, Biezmiechowa 2011r., (video)
2008-01-01 Artykuł z magazynu SoaringNZ wydanie 1 grudzień/styczeń 2007/08r., autor: Roberta Robles, informacja od autorki: Artykuł jest dedykowany wspaniałemu instruktorowi szybowcowemu Trevorowi Atkinsowi, źródło: kingnerd.blogspot.com
2008-05-01 Artykuł o szybowcu PW-6U pochodzący z czeskiego "Aero Hobby" Nr 5/2008.
Zakład Szybowcowy w Jeżowie
Sudeckim jest firmą założoną w 1928 roku. Jednym z założycieli był Edmund
Schneider, konstruktor szybowca GRUNAU BABY. Szybowiec ten
spopularyzował szybownictwo w okresie przedwojennym na świecie. Był tani w
produkcji, a zatem bardziej dostępny dla szerszej rzeszy potencjalnych nabywców.
Po II Wojnie Światowej i regulacjach granic państw europejskich Grunau,
obecnie Jeżów Sudecki, znalazł się na terytorium Polski. Zakład Szybowcowy
od 1945 do 2001 roku był Przedsiębiorstwem Państwowym działającym w
strukturach Ministerstwa Komunikacji, był filią Przedsiębiorstwa Doświadczalno
Produkcyjnego PDPSZ PZL - Bielsko. Cały ten okres rozwoju Zakładu był
nierozerwalnie związany z szybownictwem.
W Jeżowie były seryjnie produkowane szybowce Jeżyk, Salamandra, Zefir 2A i B, Pirat 30C. Znaczące miejsce zajmował szybowiec Bocian, którego różnych wersji wyprodukowano w sumie 612 egzemplarzy.
Poza produkcją Zakład zajmował się również obsługą i naprawą szybowców drewnianych i kompozytowych. Jako nieliczny w Polsce, otrzymał zgodę niemieckiego nadzoru lotniczego LBA na obsługę polskich konstrukcji zarejestrowanych w Niemczech.
W ramach kooperacji wykonano partię części metalowych pasów pilota do szybowca PW-5 na zlecenie WSK Świdnik.
Po ogłoszeniuupadłości w styczniu 2001 przedsiębiorstwo państwowe pod nazwą Przedsiębiorstwo Doświadczalno-Produkcyjne Szybownictwa PZL-Bielsko Zakład w Jeżowie Sudeckim, zostało sprywatyzowane.
Od tamtej pory zakład nosi nazwę Zakład Szybowcowy "JEŻÓW" Henryk Mynarski.Zakład objął 30 Świadectw Typu na szybowce, które w chwili prywatyzacji nie były produkowane, oraz prawa do produkcji pasów pilota i zaczepów SZD III
1. SZD-9bis Bocian 1D * 2. SZD-9bis Bocian 1E * 3. SZD-12 Mucha 100 4. SZD-12A Mucha 100A 5. SZD-8 Jaskółka 6. SZD-21-2B Kobuz 3 7. SZD-22B Mucha Standard 8. SZD-22C Mucha Standard * 9. SZD-24C Foka * 10. SZD-24-4A Foka 4 * 11. SZD-25A Lis * 12. SZD-27 Kormoran 13. SZD-30 Pirat * 14. SZD-30C Pirat 15. SZD-31 Zefir 4 |
16.
SZD-32A
Foka 5 * 17. SZD-35 Bekas 18. SZD-36A Cobra 15 * 19. SZD-38A Jantar 1 * 20. SZD-39 Cobra 17 21. SZD-40 Halny 22. SZD-41A Jantar Standard * 23. SZD-42-1 Jantar 2 * 24. SZD-42-2 Jantar 2B * 25. SZD-45 Ogar * 26. SZD-48-1 Jantar Standard 2 27. SZD-48-3M Brawo 28. SZD-52 Jantar 15 29. SZD-52-2 Krokus 30. SZD-52-3 Krokus S |
Zakład Szybowcowy "JEŻÓW" posiada również uprawnienia do wykonywania napraw specjalnych, głównych oraz przeglądów na następujące typy szybowców:
Wkrótce zostanie uruchomiona produkcja szybowców PW-5 i PW-6U, przekazana w 2005 roku przez PZL-Świdnik S.A.
Osiągnięcia Zakładu:
Rekonstrukcja szybowca Jaskółka SZD-8 ter z 1959r., ukończona w roku 2004 - (zobacz)
Odbudowa szybowca SZD-19-2 Zefir-2 z 1964r., zakończona w 2004 roku - (zobacz)
Odbudowa i przelakierowanie szybowca DFS
„Olympia Meise” z 1957r., ukończone w 2004 roku - (zobacz)
Budowa szybowca drewnianego IS-A Salamandra z lat 40-tych - W niedługim
czasie spodziewany jest pierwszy oblot Salamandry - (zobacz)
Szybowce te wystawiono w maju 2005 roku na Targach „Aero Friedrichshafen 2005” w Niemczech.
Certyfikaty:
WIESŁAW MYSZAK
AMYS AVIATION
4 Gilham St.
CASTLE HILL NSW 2154
Australia
+61 2 9894 7784
+61408155215
amysavia@optusnet.com.au
JERZY SZEMPLIŃSKI
2565 Robinson Street Mississauga On. Canada L5C 2P5
Canada
+905 848 1250
+905 897 1862
info@windpath.ca
www.windpath.ca
ROGER HURLEY
CP WEST Ltd Westhide Hereford HR1 3RL
+44 1432 851 886
+44 1432 850 598
drhurley@onetel.com
EVREN HALICI
MTT PAZ. ve DAĞ.İTH.İHR.SAN. ve TİC.A.Ş. / Turkey
+905464867711
info@denizhavacilik.com
www.denizhavacilik.com
AERO-NOR STALE LIEN
Lyftingsmo 2665 LESJA
NORWAY
+47 91898811
+90-536-6976627
staale@lesja-data.no
/www.aero-nor.com
Dr. LEONHARD GRUHN
Schlendorfer Oberweg 27
D - 07749 Jena
+49 3641 63 68 - 80
+49 172 36 02 555
L.Gruhn@t-online.de
Korzystamy ze wsparcia Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Firma Zakład Szybowcowy „JEŻÓW” Henryk Mynarski realizuje projekt pt. „Zmodernizowane skrzydło do szybowca PW-6A, wyposażone w innowacyjną końcówkę, zwiększającą rozpiętość skrzydła i podnoszącą osiągi szybowca”, który otrzymał dofinansowanie w ramach projektu „Bon na innowacje – wsparcie grantowe dolnośląskich przedsiębiorstw”.
Projekt „Bon na innowacje” prowadzony jest przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej SA i jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020”.
Zakład Szybowcowy „JEŻÓW” Henryk Mynarski z siedzibą w Jeżowie Sudeckim, ul. Długa 93 uczestniczy w projekcie:
Projekt dofinansowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, 2014-2020 poddziałanie 2.3.2. „Bony na innowacje dla MŚP”.
Wartość Projektu - 490.155,00 PLN
Wartość dofinansowania - 318.800,00 PLN
Zostanie zaprojektowany nowy kadłub z usterzeniem poziomym i pomocniczym napędem elektrycznym do dwumiejscowego szybowca. Projekt będzie polegał na opracowaniu nowej konstrukcji kadłuba i przeprowadzeniu prób wytrzymałościowych. Wymagało to będzie dokonania zmian materiałowych – hybrydowego kompozytu węglowo-epoksydowego. Prace prowadzone będą w oparciu o przepisy CS-22 Szybowce i Motoszybowce w zakresie kategorii A.
Potrzeba opracowania nowego kadłuba do szybowca jest wynikiem stale rozwijającego się rynku małego lotnictwa, który wymusza podjęcie konkretnych kroków, aby utrzymać atrakcyjną, konkurencyjną ofertę. Istnieje potrzeba opracowania i wprowadzenia do produkcji nowego produktu – szybowca akrobacyjnego z elektrycznym zespołem napędowym, konkurencyjnego na rynku światowym pod względem oferowanych funkcjonalności, osiągów, kosztów eksploatacji i bezpieczeństwa użytkowania.
"Promocja produktów i członków Śląskiego Klastra Lotniczego na arenie międzynarodowej"
POIR.02.03.03-24-0001/20., w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 oś priorytetowa II: Wsparcie otoczenia I potencjału przedsiębiorstw do prowadzenia działalności B+R+I, Działanie 2.3: Proinnowacyjne usługi dla przedsiębiorstw, Poddziałanie 2.3.3 Umiędzynarodowienie Krajowych Klastrów Kluczowych
Projekt polega na umożliwieniu wyjścia prowadzenia działań promocyjnych członkom klastra na rynkach zagranicznych m.in. poprzez udział w międzynarodowych targach i misjach gospodarczych. Drugim aspektem jest możliwość nawiązania współpracy z jednostkami badawczo-rozwojowymi i dostęp do zagranicznej infrastruktury badawczej, jak i podtrzymanie współpracy z obecnymi kooperantami. Działania te pozwolą na dyfuzję wiedzy i pozyskanie know-how w obszarze technologii i materiałów kompozytowych, jak i nawiązaniu kontaktów i współpracy biznesowej z międzynarodowymi partnerami.
Wybór imprez międzynarodowych został poprzedzony analizą potrzeb członków klastra w obszarze dotarcia do nowych klientów, niwelowania luki technologicznej, nawiązywania współpracy oraz pozyskiwanie nowych kontraktów. Członkowie klastra wskazali imprezy targowo-wystawiennicze o najwyższej renomie zarówno w sektorze lotniczym, automotive ze szczególnym nastawieniem na udział w targach dot. technologii i materiałów kompozytowych.
Promocja marki klastra na targach i misjach gospodarczych nie tylko przyczyni się do jej większej rozpoznawalności, ale przede wszystkim do wzmocnienia pozycji konkurencyjnej członków klastra wobec innych podmiotów z branży lotniczej i automotive. Ponadto udział w zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych to szansa na wyszukanie i dobór partnerów na rynku docelowym oraz uzyskanie niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów/usług przedsiębiorców na wybrany rynek zagraniczny.
Ze względu na to, iż klaster skupia podmioty zarówno z sektora lotniczego, automotive i spożywczego możliwym staje się również osiągnięcie synergii pomiędzy sektorami dzięki działaniom badawczo-rozwojowym i wykreowanie międzysektorowych nisz technologicznych pozwalających na adaptację technologii kompozytowych w tych branżach. Zatem podejmowane działania przełożą się na zintensyfikowanie współpracy z otoczeniem gospodarczym klastra i jego członków.
Celem projektu jest nawiązanie kooperacji biznesowych z klientami oraz dostawcami komponentów i instytucjami B+R, na rzecz rozwoju produktów i usług, w tym wprowadzenia kluczowych rozwiązań technologicznych oraz umożliwienia customizacji produktów zmierzających do podniesienia konkurencyjności członków ŚKL. Realizacja projektu pozwoli na osiągnięcie takich rezultatów jak: zdobycie wiedzy na temat możliwości rozwoju technologicznego produktów członków klastra, jak również wzrost efektywności działań promocyjnych klastra na arenie międzynarodowej oraz zdobycie doświadczenia w komercjalizacji innowacyjnych rozwiązań w obszarze kompozytów mających zastosowanie w sektorze lotniczym, automotive.
Produktami będą:
"Działania biznesowo - promocyjne na rzecz internacjonalizacji produktów Śląskiego Klastra Lotniczego"
POIR.02.03.03-24-0002/19., w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 oś priorytetowa II: Wsparcie otoczenia I potencjału przedsiębiorstw do prowadzenia działalności B+R+I, Działanie 2.3: Proinnowacyjne usługi dla przedsiębiorstw, Poddziałanie 2.3.3 Umiędzynarodowienie Krajowych Klastrów Kluczowych
Projekt polega na umożliwieniu wyjścia członkom klastra na rynki zagraniczne m.in. poprzez udział w międzynarodowych targach i misjach zagranicznych. Drugim bardzo istotnym aspektem jest możliwość nawiązania współpracy z jednostkami badawczo rozwojowymi i dostęp do zagranicznych infrastruktur badawczych. Działania te pozwolą na dyfuzję wiedzy I pozyskanie know-how w obszarze technologii lotniczych oraz automotive, jak i nawiązaniu współpracy biznesowej z międzynarodowymi partnerami.
Wybór imprez międzynarodowych został poprzedzony analizą potrzeb członków klastra w obszarze dotarcia do nowych klientów, możliwość udziału i realizacji dużych projektów, nawiązywanie współpracy oraz pozyskiwanie nowych kontraktów. Stąd członkowie klastra wskazali imprezy targowo-wystawiennicze o najwyższej renomie zarówno w sektorze lotniczym, automotive oraz sektorze spożywczym ze szczególnym nastawieniem na udział w targach dotyczących technologii kompozytowych.
Promocja marki klastra na targach międzynarodowych i misjach gospodarczych nie tylko przyczyni się do jej większej rozpoznawalności, ale przede wszystkim do wzmocnienia pozycji konkurencyjnej członków klastra wobec innych podmiotów z branży lotniczej, automotive oraz spożywczej. Ponadto udział w zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych z perspektywy członków klastra to szansa na wyszukanie i dobór partnerów na rynku docelowym oraz uzyskanie niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów/usług przedsiębiorców na wybrany rynek zagraniczny.
Ze względu na to, iż klaster skupia podmioty zarówno z sektora lotniczego, automotive i spożywczego możliwym staje się również osiągnięcie synergii pomiędzy sektorami dzięki działaniom badawczo-rozwojowym i wykreowanie międzysektorowych nisz technologicznych pozwalających na adaptację technologii kompozytowych w tych branżach. Zatem podejmowane działania przełożą się na zintensyfikowanie współpracy z otoczeniem gospodarczym klastra i jego członków.
Celem projektu jest nawiązanie relacji biznesowych zarówno z kooperantami, dostawcami komponentów oraz instytucjami B+R, na rzecz rozwoju produktów i usług, w tym wprowadzenia kluczowych rozwiązań technologicznych zmierzających do podniesienia konkurencyjności członków klastra. Realizacja projektu pozwoli na osiągnięcie takich rezultatów jak: zdobycie wiedzy na temat możliwości rozwoju technologicznego produktów członków klastra, jak również wzrost efektywności działań promocyjnych członków klastra na arenie międzynarodowej oraz zdobycie doświadczenia w komercjalizacji innowacyjnych rozwiązań w obszarze kompozytów mających zastosowanie w sektorze lotniczym, automotive oraz spożywczym.
Produktami będą:
„Internacjonalizacja produktów Śląskiego Klastra Lotniczego poprzez działania promocyjno-biznesowe przedsiębiorców Klastra.”
POIR.02.03.03-24-0002/18., w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 oś priorytetowa II: Wsparcie otoczenia I potencjału przedsiębiorstw do prowadzenia działalności B+R+I, Działanie 2.3: Proinnowacyjne usługi dla przedsiębiorstw, Poddziałanie 2.3.3 Umiędzynarodowienie Krajowych Klastrów Kluczowych
Projekt polega na umożliwieniu wyjścia członkom klastra na rynki zagraniczne m.in. poprzez udział w międzynarodowych targach i misjach zagranicznych. Drugim bardzo istotnym aspektem jest możliwość nawiązania współpracy z jednostkami badawczo rozwojowymi i dostęp do zagranicznych infrastruktur badawczych. Działania te pozwolą na dyfuzję wiedzy I pozyskanie know-how w obszarze technologii lotniczych oraz automotive, jak i nawiązaniu współpracy biznesowej z międzynarodowymi partnerami.
Wybór imprez międzynarodowych został poprzedzony analizą potrzeb członków klastra w obszarze dotarcia do nowych klientów, możliwość udziału i realizacji dużych projektów, nawiązywanie współpracy oraz pozyskiwanie nowych kontraktów. Stąd członkowie klastra wskazali imprezy targowo-wystawiennicze o najwyższej renomie zarówno w sektorze lotniczym, automotive oraz sektorze spożywczym ze szczególnym nastawieniem na udział w targach dotyczących technologii kompozytowych.
Promocja marki klastra na targach międzynarodowych i misjach gospodarczych nie tylko przyczyni się do jej większej rozpoznawalności, ale przede wszystkim do wzmocnienia pozycji konkurencyjnej członków klastra wobec innych podmiotów z branży lotniczej, automotive oraz spożywczej. Ponadto udział w zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych z perspektywy członków klastra to szansa na wyszukanie i dobór partnerów na rynku docelowym oraz uzyskanie niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów/usług przedsiębiorców na wybrany rynek zagraniczny.
Ze względu na to, iż klaster skupia podmioty zarówno z sektora lotniczego, automotive i spożywczego możliwym staje się również osiągnięcie synergii pomiędzy sektorami dzięki działaniom badawczo-rozwojowym i wykreowanie międzysektorowych nisz technologicznych pozwalających na adaptację technologii kompozytowych w tych branżach. Zatem podejmowane działania przełożą się na zintensyfikowanie współpracy z otoczeniem gospodarczym klastra i jego członków.
Celem projektu jest nawiązanie relacji biznesowych zarówno z kooperantami, dostawcami komponentów oraz instytucjami B+R, na rzecz rozwoju produktów i usług, w tym wprowadzenia kluczowych rozwiązań technologicznych zmierzających do podniesienia konkurencyjności członków klastra. Realizacja projektu pozwoli na osiągnięcie takich rezultatów jak: zdobycie wiedzy na temat możliwości rozwoju technologicznego produktów członków klastra, jak również wzrost efektywności działań promocyjnych członków klastra na arenie międzynarodowej oraz zdobycie doświadczenia w komercjalizacji innowacyjnych rozwiązań w obszarze kompozytów mających zastosowanie w sektorze lotniczym, automotive oraz spożywczym.
Produktami będą:
Celem projektu jest rozszerzenie oferty wyrobów oferowanych przez Wnioskodawcę. Potrzeba opracowania nowego szybowca jest wynikiem stale rozwijającego się rynku małego lotnictwa, która wymusza podjęcie konkretnych kroków, aby utrzymać atrakcyjną, konkurencyjną ofertę. ZS Jeżów widzi potrzebę opracowania i wprowadzenia do produkcji nowego produktu-szybowca akrobacyjnego, konkurencyjnego na rynku światowym pod względem oferowanych funkcjonalności, osiągów, kosztów eksploatacji i bezpieczeństwa użytkowania. Ze względu na dwumiejscową kabinę, szybowiec umożliwi szkolenie w wykonywaniu pełnej akrobacji. Obecnie produkowany szybowiec PW-6U, certyfikowany w kategorii Użytkowej (U) umożliwia wykonanie tylko 6 figur. Realizacja projektu pozwoli na certyfikację w kategorii Akrobacyjnej (A) oraz uzyskanie pozwolenia na wykonanie co najmniej 18 figur, a co najistotniejsze – również – akrobacji plecowej, która jest dopuszczana dla maszyn o najwyższych osiągach i najnowocześniejszej konstrukcji.
Dofinansowanie projektu z UE: 317.200 PLN
Łączna wartość projektu: 487.695 PLN.
PROJEKT DOFINANSOWANY PRZEZ POLSKĄ AGENCJĘ ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO INTELIGENTNY ROZWÓJ, 2014-2020 PODDZIAŁANIE 2.3.2 BONY NA INNOWACJE DLA MŚP
Zakład Szybowcowy „JEŻÓW” Henryk Mynarski ul. Długa 93 58-521 Jeżów Sudecki uczestniczy w projekcie:
AKTYWIZACJA MIĘDZYNARODOWA ŚLĄSKIEGO KLASTRA LOTNICZEGO POPRZEZ DZIAŁANIA O CHARAKTERZE PROMOCYJNO-BIZNESOWYM W POWIĄZANIU Z DZIAŁALNOŚCIĄ BADAWCZO-ROZWOJOWĄ I INNOWACYJNĄ ZRZESZONYCH CZŁONKÓW KLASTRA
POIR.02.03.03-24-0001/17-00
w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Oś Priorytetowa II: Wsparcie otoczenia i potencjału przedsiębiorstw do prowadzenia działalności B+R+I, Działanie 2.3: Proinnowacyjne usługi dla przedsiębiorstw, Poddziałanie 2.3.3 Umiędzynarodowienie Krajowych Klastrów Kluczowych
Wartość Projektu - 6 851 892,00PLN
Wartość dofinansowania - 3 828 620,00 PLN
Projekt w swym założeniu polega na umożliwieniu wyjścia członkom klastra na rynki zagraniczne m.in. poprzez udział w międzynarodowych targach, misjach zagranicznych. Drugim bardzo istotnym aspektem jest możliwość nawiązania współpracy z jednostkami badawczo-rozwojowymi i dostęp do zagranicznych infrastruktur badawczych. Działania te pozwolą na dyfuzję wiedzy i pozyskanie know-how w obszarze technologii lotniczych oraz automotive, jak i nawiązanu współpracy biznesowej z międzynarodowymi partnerami. Wybór imprez międzynarodowych został poprzedzony analizą potrzeb członków klastra w obszarze dotarcia do nowych klientów, możliwość udziału i realizacji dużych projektów, nawiązywanie współpracy oraz pozyskiwanie nowych kontraktów. Stąd członkowie klastra wskazali imprezy targowo wystawiennicze o najwyższej renomie w zarówno w sektorze lotniczym, jak i automotive. Promocja marki klastra na targach międzynarodowych i misjach gospodarczych nie tylko przyczyni się do jej większej rozpoznawalności, ale przede wszystkim do wzmocnienia pozycji konkurencyjnej członków klastra wobec innych podmiotów z sektora lotniczego i automotive. Ponadto udział w zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych z perspektywy członków klastra to szansa na wyszukanie i dobór partnerów na rynku docelowym oraz uzyskanie niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów/usług przedsiębiorców na wybrany rynek zagraniczny. Ze względu na to, iż klaster skupia podmioty zarówno z sektora lotniczego i automotive możliwym staje się również osiągnięcie synergii pomiędzy sektorami dzięki działaniom badawczo-rozwojowym i wykreowanie międzysektorowych nisz technologicznych pozwalających na adaptację rozwiązań stosowanych w lotnictwie do przemysłu automotive. Zatem podejmowane w projekcie działania przełożą się na zintensyfikowanie współpracy z otoczeniem gospodarczym klastra i jego członków.
Celem projektu jest nawiązanie relacji biznesowych z potencjalnymi kooperantami, jak i instytucjami B+R, na rzecz rozwoju produktów i usług, w tym wprowadzenia kluczowych rozwiązań technologicznych zmierzających do podniesienia konkurencyjności członków klastra. Realizacja projektu pozwoli na osiągnięcie takich rezultatów jak: zdobycie wiedzy na temat możliwości kooperacji z instytucjami badawczo-rozwojowymi w obszarze rozwoju produktów członków klastra, jak również wzrost efektywności działań członków klastra na arenie międzynarodowej oraz zdobycie doświadczenia w komercjalizacji innowacyjnych rozwiązań w obszarze technologii lotniczych z możliwością transpozycji do sektora automotive.
- pozyskanie nowych partnerów biznesowych oraz potencjalnych inwestorów - podpisanych zostanie łącznie 20 umów i listów intencyjnych o współpracy; - pozyskanie 2 nowych partnerów z sektora B+R do realizacji projektów badawczych.
Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest Zakład Szybowcowy „Jeżów” Henryk Mynarski ul. Długa 93, 58-521 Jeżów Sudecki
Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: Zakład Szybowcowy „Jeżów” ul. Cieszyńska 321, 43-300 Bielsko-Biała lub email: biuro@szdjezow.com.pl
Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. w oparciu o niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora. Dokładamy szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą. Zapewniamy, że zbierane przez nas dane są:
Dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:
Wyłącznymi przypadkami, w których może dojść do udostępnienia danych osobowych, poza opisanymi powyżej, są przypadki, w których takie udostępnienie jest konieczne do zrealizowania obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Nie sprzedajemy danych osobowych, nie udostępniamy ich innym kategoriom podmiotów poza wskazanym powyżej. Dane osobowe nie są przesyłane poza granice Europejskiego Obszaru Gospodarczego chyba, że ściśle dotyczą realizacji ofert, umów kupna – sprzedaży.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do wykonywania zlecenia. Pomimo dobrowolności, konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wykonywania w/w czynności.
W zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy/zlecenia podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy lub zlecenia.